tisdag 16 augusti 2016

Välkomna tillbaka!

Hoppas att ni har haft en bra sommar!
Nu är det dags att börja ett nytt läsår på Svalan.
Som ni vet har det blivit en del förändringar på personalsidan sedan i våras. Nu är det jag (Petra), Göran och Ulla som kommer att ta hand om era barn på dagarna. Göran och Ulla jobbar även på fritids.


Lite info om mig:
Jag heter Petra Slotting och har arbetat på Näktergalen sedan skolan startade för 17 år sedan. Jag känner era barn ganska väl (utom de nya 6-åringarna) även om jag inte undervisat dem. Vi är ju en liten skola där alla känner alla.
Jag bor i Motala och har två barn, Daniel och Johanna. De är tvillingar och är 14 år.
Jag tycker det ska bli kul att få arbeta tillsammans med era barn och jag är övertygad om att det kommer att bli jättebra.


Imorgon, onsdag, börjar skolan. Ni föräldrar är välkomna att vara med fram till rasten kl 10.00. Därefter vill vi rå om era barn själva en stund innan det är dags att åka hem/gå till fritids kl 11.45.
Fr.o.m. torsdag slutar barnen som vanligt kl 13.00. Denna vecka följer vi inte schemat utan arbetar med sociala aktiviteter för att lära känna varandra. På tisdag nästa vecka kommer vi att ha fadderverksamhet på första passet. Då arbetar vi i blandade grupper från F till år 6.
Nästa vecka börjar idrotten. Idrotten kommer att vara utomhus den första tiden. När det är dags att börja vara inne hör vi av oss.
Ni kommer att få hem en del praktisk info i pappersform denna vecka. Därefter kommer all info att ske via bloggen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar