söndag 16 oktober 2016

Söndag 16/10

Jag ber om ursäkt att jag skriver så sent inför nästa vecka, men som tur är har ni ju nästa veckas planering till höger... Anledningen är att jag har varit sjuk större delen av veckan. Jag gick hem strax efter barnen i tisdags och har legat hemma, genomförkyld, hela veckan. Göran och Ulla har hållit ställningarna i klassen när jag har varit borta. Nu är jag på benen igen, så imorgon är jag på jobbet som vanligt!

Imorgon är det, som ni vet, dags för bad för 2:orna. De åker till Motala simhall direkt på morgonen. Göran och Ulla följer med. Övriga är kvar på skolan och jobbar som vanligt. I vår är det dags för 1:orna att åka och simma. Alla skolor i Motala har simundervisning efter samma system: På hösten åker år 2 till simhallen 8 ggr och på våren åker år 1. Det är inte så många tillfällen, så det är förstås bra om man försöker komma iväg och simma även på fritiden ibland, eller går på simskola även privat.

Nu är det bara två veckor kvar till höstlovet. Vi jobbar på som vanligt och kommer att avsluta med lite film-mys på fredagen innan lovet (28/10). Film fixar vi. Barnen har önskat att få ta med lite godis till filmen och vi har sagt att det är ok att ta med godis för max 20 kr. Tänk på att nötter och mandel inte är tillåtet på skolan p.g.a. ev allergier. En del ville även ta med sig ett gosedjur den dagen och det är också ok. De är absolut värda lite mys efter ett par månaders hårt skolarbete! Det blir en mysig avslutning inför lovet!

Jag kommer att skicka hem papper om utvecklingssamtal imorgon till dem som ska ha samtal med mig. Jag kommer även att skicka samma lapp till er via mail. Jag och Göran har delat upp eleverna mellan oss, så en del av er kommer att ha samtal med Göran och resten med mig, Petra. Jag kommer att börja mina samtal veckan före lovet.

På torsdag kommer 1-2:orna att få sin första matteläxa. Den är till torsdag veckan därpå. Observera att det inte kommer vara matteläxa alla veckor, utan då jag ser att det finns ett behov till det. Håll koll i planeringen till höger så ser ni vad som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar